مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی از پلمپ ۲ دستگاه آسانسور ادارات دولتی توسط این اداره کل خبر داد و گفت: در پی عدم مطابقت آسانسور نصب شده در ۲ اداره دولتی واقع در ارومیه با قوانین و مقررات مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، مجوز پلمپ آسانسورهای این ادارات صادر شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ 24 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی منصور جلایر ضمن اشاره به اهمیت توجه به استاندارد آسانسور، عنوان کرد: در پی گزارش‌های مردمی رسیده مبنی بر عدم مطابقت آسانسور نصب شده در ۲ اداره دولتی واقع در ارومیه با قوانین و مقررات مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، كارشناسان این اداره كل همراه با بازرس انجمن آسانسور استان به ادارات مذکور مراجعه و اقدام به بررسی آسانسورهای محل‌های مذكور كردند.
جلایر در ادامه تصریح کرد: طبق بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان از ادارات مذکور، یکی از ادارات به دلیل نداشتن استاندارد اولیه و دستگاه دیگر به دلیل عدم دریافت گواهی استاندارد ادواری پلمپ شد.
وی با اشاره به اینکه نصب و مونتاژ آسانسور طبق مصوبات نوزدهمين اجلاس شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری گرديده است، افزود: بر اساس این مصوبه بهره برداري از آسانسورهای منصوبه در اماكن دولتی و عمومی مورد عرضه به عموم؛ مستلزم اخذ تاييديه ايمنی و كيفيت استاندارد می‌باشد.
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تاييديه‌های آسانسور داراي اعتبار يک ساله است و در صورت عدم انجام سرويس و نگهداري مستمر توسط شركت‌هاي مجاز و عدم بازرسي ادواری ساليانه توسط بازرسان تاييدصلاحيت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسئوليت حوادث و سوانح  احتمالي به عهده مالكين و مديران ساختمان‌های دارای آسانسور و شركت طرف قرارداد سرويس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.
شایان توجه است که شهروندان و کاربران آسانسور می‌توانند با پیامک شناسه ملی درج شده در کابین آسانسور  به سامانه پیامکی سازمان استاندارد با شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی مثل نام و مشخصات شرکت بازرسی، نام و مشخصات شرکت فروشنده و تاریخ انقضای تأییدیه بازرسی آسانسور مورد نظر اطلاع پیدا کنند و در صورت مشاهده اتمام اعتبار گواهی استاندارد یا عدم وجود گواهی سریعا به اداره کل استاندارد گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار